Het is mijn eerste project om een metaaldetector te maken, dus ik heb de baracuda rev a besteld.
Ik heb dus geen ervaring met het maken van metaaldetectoren, maar ik denk gewoon dat het leuk zou zijn om er zelf een te maken.
Alle stappen waren succesvol en alle controlemetingen waren goed tot aan stap 7.
Langzaam maar zeker word ik een beetje wanhopig en lees dat ik niet de enige ben die deze stap moet overwinnen.
De spoel is 220 mm en gemeten 340uH met een transistormeter.
Helaas heb ik geen goed werkende oscillator en daarom moet ik met een multimeter werken.
De spoel zingt met een hoge toon als ik hem aan zet.
Ik kan de variabele weerstand R14 niet veranderen, hij blijft op -4,47DC V, wat ik ook draai. Pinnen 2-3 zijn kortgesloten.
De dempingsweerstand zit samen met de spoel op de connector.
Ik heb de uiteinden van de spoel goed geschuurd aan de poten van de weerstand.
Heeft iemand een idee wat ik nog moet invoeren in gegevens en wat ik kan meten met een multimeter en wat ik moet doen om naar stap 8 te gaan?
Hulp is meer dan welkom.
Met vriendelijke groeten, Frits
Ik heb dus geen ervaring met het maken van metaaldetectoren, maar ik denk gewoon dat het leuk zou zijn om er zelf een te maken.
Alle stappen waren succesvol en alle controlemetingen waren goed tot aan stap 7.
Langzaam maar zeker word ik een beetje wanhopig en lees dat ik niet de enige ben die deze stap moet overwinnen.
De spoel is 220 mm en gemeten 340uH met een transistormeter.
Helaas heb ik geen goed werkende oscillator en daarom moet ik met een multimeter werken.
De spoel zingt met een hoge toon als ik hem aan zet.
Ik kan de variabele weerstand R14 niet veranderen, hij blijft op -4,47DC V, wat ik ook draai. Pinnen 2-3 zijn kortgesloten.
De dempingsweerstand zit samen met de spoel op de connector.
Ik heb de uiteinden van de spoel goed geschuurd aan de poten van de weerstand.
Heeft iemand een idee wat ik nog moet invoeren in gegevens en wat ik kan meten met een multimeter en wat ik moet doen om naar stap 8 te gaan?
Hulp is meer dan welkom.

Comment